Távfelügyeleti szolgáltatásokról

A távfelügyelet általában berendezések távoli elérésére, működtetésére, ellenőrzésére, felügyeletére szolgál. A vagyonvédelmi célú biztonságtechnikai rendszerek 24 órás távoli megfigyelése, felügyelete egy központi helyre irányított kódolt jel erre a célra kifejlesztett szoftver segítségével történik. A rendszerek közötti kommunikáció vezetékes kapcsolt vonalon keresztül, rádiós eszközzel vagy GSM- illetve GPRS-kapcsolattal történik. A távfelügyeleti központ feladata a felügyelt objektumokba telepített riasztórendszerek jelzéseinek fogadása, feldolgozása, tárolása, és a diszpécser tájékoztatása. A diszpécserszolgálat riasztáskor telefonon értesíti a meghatározott személyeket, valamint a jelzésnek megfelelően járőrt indít a helyszínre.

A távfelügyeleti központ szolgáltatásai:

Diszpécser szolgáltatás: szakképzett diszpécser értesíti a megadott értesítendő személyek közül az adott sorrend szerinti első elérhető személyt. Ha visszahívást kérnek, akkor előtte megkísérli visszaigazolni a riasztást, hogy kezelői hiba, rendszerhiba vagy bűncselekmény történt-e.

Betörés jelzés: A védett objektumban felszerelt érzékelők (mozgásérzékelők, üvegtörés érzékelők, nyitásérzékelők, rezgésérzékelők, infrasorompók, szabotázskapcsolók, stb.,) jelzik az illetéktelen behatolást.

Tűzjelzés: Az előfizetőnél telepített füstérzékelők jelzései alapján a távfelügyeleti központ tűzjelzések azonosítására is képes.

Kényszer alatti nyitás vagy támadás jelzés: A kényszer alatti nyitásra akkor lehet szükség, ha a védett objektumba történő belépéskor támadás éri a tulajdonost. Ennek kódját előre programozni kell (duress vagy kényszerítő kód) a riasztóközpontban. A kód beütését a támadó normál nyitásnak fogja látni, de ilyenkor a távfelügyelethez “kényszer alatti nyitás” jelzés érkezik. A távfelügyeleti központ a “kényszer alatti nyitás” és pánik jelzés esetén a rendőrséget is értesíti.

Orvosi segítségkérés: A sürgős orvosi beavatkozást kérő jelzés, a központ kezelőjének megfelelő billentyűinek együttes lenyomásával vagy akár mobil (gépjármű távirányító méretű) eszközzel is leadható. Az “orvos” jelzés beérkezésekor az előre, pontosan megadott orvost értesítik a diszpécserek. (Pl. szívbetegség esetén kardiológus szakorvos).

Tesztjelzés: A riasztórendszer általában 24 óránként tesztjelzést küld a távfelügyeleti központnak, melynek segítségével az adatátvitel működését kontrollálja. A beérkező teszteket a felügyeleti állomás naponta értékeli, és értesíti Önt, ha tesztelmaradás-hibát jelez a számítógép. Teszt figyelés csak azon riasztóközpontok esetén végezhető, amely típusoknál a központi egység órája időeltolódás nélkül, naponta ugyanazon időpontban képes e jelzéseket továbbítani. A 24 órás tesztjelentést a legtöbb biztosító társaság is előírja.

Szabotázs jelzés: A riasztórendszer nyugalmi állapotban (nyitott állapotban) is érzékeli a felszerelt eszközök és vezetékek rongálását, és ezeket a jeleket is beküldi a távfelügyeleti központba.

Műszaki jelzések: A központi egység a saját működéséről szóló információkat is elküldi a távfelügyeletnek. Ilyen jelzések lehetnek például: áramszünet, akkumulátor hiba, stb.,) Ezek mind programozható jelzések. Az akkumulátor hibát a helyi riasztóközpont nem a teljes lemerülés idejében küldi a távfelügyeletre, általában még néhány óra (4-6 óra) biztonságos működés elvárható a rendszertől.

Zárásfigyelés: telefonon értesítjük, ha a megadott időpontig nem élesítették a rendszert. Cégek esetében különösen ajánlott a kommunikációs és felhasználói hibák kiküszöbölésére.

Tiltott nyitás figyelése: a diszpécser értesíti a megadott személyt, ha a jelzett időpont előtt valaki kikapcsolja a riasztót. Szintén cégek esetében hasznos, hiszen a vezetők így azonnali információhoz juthatnak, ha valamelyik dolgozó munkaidőn kívül visszamegy.

Pánikjelzés és kényszernyitás figyelése: abban az esetben, ha a diszpécser ezt a két jelzésforma valamelyikét azonosítja a számítógép monitorán, akkor elsődleges feladata a járőrszolgálat azonnali helyszínre irányítása.

Havi nyitás-zárás lista készítése: postai vagy elektronikus levélben listát küldünk a havi nyitás-zárás események időpontjairól, illetve az azt végző személyek nyitó-záró kódjainak sorszámairól. Így bármikor visszakövethető, hogy ki és mikor nyitotta, illetve zárta a rendszert.

Járőrszolgálat küldése: a távfelügyeleti központba érkező riasztás esetén a diszpécser a helyszínre indítja a riasztás helyéhez legközelebbi kivonuló egységet. A járőrszolgálatot partnerünk, a Rába Bástya Kft. fegyveres biztonsági szolgálata látja el.

Speciális feladat: a távfelügyeleti központ egy biztonságtechnikai szoftverrel ellátott számítógépes rendszer, mely alkalmas egyéb feladatok ellátására is, például háztartási- és épületgépészeti berendezések üzemszerű működésének figyelésére: hűtőgép, fagyasztógép, fűtés- és hűtésrendszerek, gáz- és füstérzékelők, üvegtörés jelzők, stb.

Tartalom megosztása:

Hibabejelentés
close slider
[]
1 Step 1
Hibajelentés

Kérjük töltsd ki az alábbi adatlapot:

Hol található az ingatlan?

Város
Megye
Irányítószám
Utca / Házszám
Rendszer kiválasztása
Egyéb rendszer
Szolgáltatás kiválasztása
Elérhetőség
Cégnév / Név
Telefonszám
E-mail cím
Fájl feltöltése
Kép feltöltése (a hibáról)
Kérjük, hogy írja le részletesen a hibajelenséget
0 /
Previous
Next
Árajánlatkérés
close slider
[]
1 Step 1
Ajánlatkérés

Kérjük töltsd ki az alábbi adatlapot:

Hol található az ingatlan?

Város
Megye
Irányítószám
Utca / Házszám
Rendszer kiválasztása
Egyéb rendszer
Szolgáltatás kiválasztása
Elérhetőség
Cégnév / Név
Telefonszám
E-mail cím
Fájl feltöltése
Fájl feltöltése (alaprajz)
Kérjük, hogy írja le részletesen az elképzeléseit
0 /
Previous
Next