Távfelügyeleti szolgáltatásokról

A távfelügyelet általában berendezések távoli elérésére, működtetésére, ellenőrzésére, felügyeletére szolgál. A vagyonvédelmi célú biztonságtechnikai rendszerek 24 órás távoli megfigyelése, felügyelete egy központi helyre irányított kódolt jel erre a célra kifejlesztett szoftver segítségével történik. A rendszerek közötti kommunikáció vezetékes kapcsolt vonalon keresztül, rádiós eszközzel vagy GSM- illetve GPRS-kapcsolattal történik. A távfelügyeleti központ feladata a felügyelt objektumokba telepített riasztórendszerek jelzéseinek fogadása, feldolgozása, tárolása, és a diszpécser tájékoztatása. A diszpécserszolgálat riasztáskor telefonon értesíti a meghatározott személyeket, valamint a jelzésnek megfelelően járőrt indít a helyszínre.

A távfelügyeleti központ szolgáltatásai:

Diszpécser szolgáltatás: szakképzett diszpécser értesíti a megadott értesítendő személyek közül az adott sorrend szerinti első elérhető személyt. Ha visszahívást kérnek, akkor előtte megkísérli visszaigazolni a riasztást, hogy kezelői hiba, rendszerhiba vagy bűncselekmény történt-e.

Betörés jelzés: A védett objektumban felszerelt érzékelők (mozgásérzékelők, üvegtörés érzékelők, nyitásérzékelők, rezgésérzékelők, infrasorompók, szabotázskapcsolók, stb.,) jelzik az illetéktelen behatolást.

Tűzjelzés: Az előfizetőnél telepített füstérzékelők jelzései alapján a távfelügyeleti központ tűzjelzések azonosítására is képes.

Kényszer alatti nyitás vagy támadás jelzés: A kényszer alatti nyitásra akkor lehet szükség, ha a védett objektumba történő belépéskor támadás éri a tulajdonost. Ennek kódját előre programozni kell (duress vagy kényszerítő kód) a riasztóközpontban. A kód beütését a támadó normál nyitásnak fogja látni, de ilyenkor a távfelügyelethez “kényszer alatti nyitás” jelzés érkezik. A távfelügyeleti központ a “kényszer alatti nyitás” és pánik jelzés esetén a rendőrséget is értesíti.

Orvosi segítségkérés: A sürgős orvosi beavatkozást kérő jelzés, a központ kezelőjének megfelelő billentyűinek együttes lenyomásával vagy akár mobil (gépjármű távirányító méretű) eszközzel is leadható. Az “orvos” jelzés beérkezésekor az előre, pontosan megadott orvost értesítik a diszpécserek. (Pl. szívbetegség esetén kardiológus szakorvos).

Tesztjelzés: A riasztórendszer általában 24 óránként tesztjelzést küld a távfelügyeleti központnak, melynek segítségével az adatátvitel működését kontrollálja. A beérkező teszteket a felügyeleti állomás naponta értékeli, és értesíti Önt, ha tesztelmaradás-hibát jelez a számítógép. Teszt figyelés csak azon riasztóközpontok esetén végezhető, amely típusoknál a központi egység órája időeltolódás nélkül, naponta ugyanazon időpontban képes e jelzéseket továbbítani. A 24 órás tesztjelentést a legtöbb biztosító társaság is előírja.

Szabotázs jelzés: A riasztórendszer nyugalmi állapotban (nyitott állapotban) is érzékeli a felszerelt eszközök és vezetékek rongálását, és ezeket a jeleket is beküldi a távfelügyeleti központba.

Műszaki jelzések: A központi egység a saját működéséről szóló információkat is elküldi a távfelügyeletnek. Ilyen jelzések lehetnek például: áramszünet, akkumulátor hiba, stb.,) Ezek mind programozható jelzések. Az akkumulátor hibát a helyi riasztóközpont nem a teljes lemerülés idejében küldi a távfelügyeletre, általában még néhány óra (4-6 óra) biztonságos működés elvárható a rendszertől.

Zárásfigyelés: telefonon értesítjük, ha a megadott időpontig nem élesítették a rendszert. Cégek esetében különösen ajánlott a kommunikációs és felhasználói hibák kiküszöbölésére.

Tiltott nyitás figyelése: a diszpécser értesíti a megadott személyt, ha a jelzett időpont előtt valaki kikapcsolja a riasztót. Szintén cégek esetében hasznos, hiszen a vezetők így azonnali információhoz juthatnak, ha valamelyik dolgozó munkaidőn kívül visszamegy.

Pánikjelzés és kényszernyitás figyelése: abban az esetben, ha a diszpécser ezt a két jelzésforma valamelyikét azonosítja a számítógép monitorán, akkor elsődleges feladata a járőrszolgálat azonnali helyszínre irányítása.

Havi nyitás-zárás lista készítése: postai vagy elektronikus levélben listát küldünk a havi nyitás-zárás események időpontjairól, illetve az azt végző személyek nyitó-záró kódjainak sorszámairól. Így bármikor visszakövethető, hogy ki és mikor nyitotta, illetve zárta a rendszert.

Járőrszolgálat küldése: a távfelügyeleti központba érkező riasztás esetén a diszpécser a helyszínre indítja a riasztás helyéhez legközelebbi kivonuló egységet. A járőrszolgálatot partnerünk, a Rába Bástya Kft. fegyveres biztonsági szolgálata látja el.

Speciális feladat: a távfelügyeleti központ egy biztonságtechnikai szoftverrel ellátott számítógépes rendszer, mely alkalmas egyéb feladatok ellátására is, például háztartási- és épületgépészeti berendezések üzemszerű működésének figyelésére: hűtőgép, fagyasztógép, fűtés- és hűtésrendszerek, gáz- és füstérzékelők, üvegtörés jelzők, stb.

Tartalom megosztása:

Tisztelt Ügyfeleink!

Cégünk a jelenlegi járvány helyzetre tekintettel minden óvintézkedést megtett.

Ezen időszak alatt ügyeleti rendszerben fogunk elsősorban dolgozni. A helyszíni munkákat fokozott odafigyeléssel, megfelelő egyéni védőfelszereléssel és fokozott elővigyázatosság mellett folyamatosan ellátjuk.

Kérem ne vegyék udvariatlanságnak, ha kollégáink nem fognak kezet, illetve egyéb óvintézkedéseket is betartanak mindenki érdekében.

Az ügyeleti időszak alatt az irodában csak korlátozott ideig tartózkodunk kérdés vagy probléma esetén elektronikus úton a már ismert elérhetőségeken illetőleg az alábbi telefonszámon vagyunk elérhetők:

műszaki ügyekben: 06-20-332-7867
adminisztrációs ügyekben: 06-20-468-5069

Hibabejelentés
close slider
[]
1 Step 1
Hibajelentés

Kérjük töltsd ki az alábbi adatlapot:

Hol található az ingatlan?

Város
Megye
Irányítószám
Utca / Házszám
Rendszer kiválasztása
Egyéb rendszer
Szolgáltatás kiválasztása
Elérhetőség
Cégnév / Név
Telefonszám
E-mail cím
Fájl feltöltése
Kép feltöltése (a hibáról)
Kérjük, hogy írja le részletesen a hibajelenséget
0 /
Previous
Next
Árajánlatkérés
close slider
[]
1 Step 1
Ajánlatkérés

Kérjük töltsd ki az alábbi adatlapot:

Hol található az ingatlan?

Város
Megye
Irányítószám
Utca / Házszám
Rendszer kiválasztása
Egyéb rendszer
Szolgáltatás kiválasztása
Elérhetőség
Cégnév / Név
Telefonszám
E-mail cím
Fájl feltöltése
Fájl feltöltése (alaprajz)
Kérjük, hogy írja le részletesen az elképzeléseit
0 /
Previous
Next