Riasztórendszer főbb meghibásodási lehetőségei

Mit tegyünk ha a riasztórendszerünk meghibásodik? Egyáltalán honnan tudjuk hogy a riasztó jól működik vagy hibát jelez?

A riasztórendszerek mindegyike úgy van kialakítva, hogy a felhasználó is be tudja azonosítani a hibát. Ezt az átadáskor kapott felhasználói könyvben részletesen leírják, mik azok a hibák amik előfordulhatnak egy riasztórendszer esetében.

Ilyen hibák lehetnek:

  • akkumulátor hiba,
  • dátum beállítás,
  • telefonvonal kapcsolat megszakadása,
  • hálózati feszültség kimaradása,
  • elem merülési hiba.
  • vezeték szakadás (állandó érzékelő jelzés)

Ezeket a hibákat a felhasználó a kezelő segítségével megtudja nézni, így tud segíteni a telepítőnek, hogy milyen hibát kell elhárítania. A hiba megoldását mindig bízza szakembere. A javítás megkezdéséhez fontos, hogy a szerelő tudja milyen riasztórendszert kell javítani, így a javítást célirányosan megtudjuk kezdeni. A riasztórendszer javítása egy előre egyeztetett időpont alapján történik az ügyféllel. A javítás megkezdése előtt megkérdezzük az ügyfelet, hogy milyen problémák voltak a riasztórendszerével és megkérjük, hogy készítse elő a központhoz tartozó mesterkódot és programozói kódot.

Javítás menete röviden:

  • Szemrevételezés, mechanikai tisztítás, portalanítás
  • A rendszer távfelügyeletre van kötve akkor a jelzéseket ideiglenesen letiltjuk, a hamis riasztások elkerülése érdekében.
  • A javítás során ellenőrizni kell a kiépített jelzőhálózat – folytonosságát – épségét .
  • Elsődleges és másodlagos – hálózati feszültség, akkumulátor feszültség – tápellátásának ellenőrzése.
  • Segéd tápegység(ek) ellenőrzése.
  • Riasztórendszer biztosítékainak ellenőrzése.
  • Akkumulátorok ellenőrzése, központban és a szirénában. A 4 évnél idősebb akkumulátorokat cserélni kell.
  • Érzékelők működőképességének ellenőrzése.
  • Bővítők ellenőrzése (ha van).
  • Kezelő(k) ellenőrzése (nyomógombok működőképességének ellenőrzése).
  • A javításnál sokszor felmerülő probléma, hogy a rendszert telepítő cég vagy szakember már nem elérhető. Ez azért fontos mert ő programozta fel a rendszert, így ő tudja az úgynevezett „programozói kódot” amivel hozzá tud férni a központ adatainak programozásához. Ez a kód nem azonos az un. mester (Master) kóddal.
  • Amennyiben a telepítő már nem elérhető és a kódot sem tudjuk meg, így a rendszert újra kell programozni. (Ha a programozói kódot lezárták akkor a központ memóriája nem törölhető és nem programozható a központ).
  • A központ programjának ellenőrzése, figyelembe véve az objektum védelmét.
  • A riasztórendszer javítása a riasztórendszer teljes karbantartási feladatait foglalja magában.
  • Próba riasztások és hibákkal ellenőrizzük a központ megfelelő működését.
  • Távfelügyelet értesítése a munka befejezéséről és egyidejűleg a jelzések ellenőrzése, hogy azokat a járőrszolgálat részére elküldte-e a központ.

Tartalom megosztása:

Tisztelt Ügyfeleink!

Cégünk a jelenlegi járvány helyzetre tekintettel minden óvintézkedést megtett.

Ezen időszak alatt ügyeleti rendszerben fogunk elsősorban dolgozni. A helyszíni munkákat fokozott odafigyeléssel, megfelelő egyéni védőfelszereléssel és fokozott elővigyázatosság mellett folyamatosan ellátjuk.

Kérem ne vegyék udvariatlanságnak, ha kollégáink nem fognak kezet, illetve egyéb óvintézkedéseket is betartanak mindenki érdekében.

Az ügyeleti időszak alatt az irodában csak korlátozott ideig tartózkodunk kérdés vagy probléma esetén elektronikus úton a már ismert elérhetőségeken illetőleg az alábbi telefonszámon vagyunk elérhetők:

műszaki ügyekben: 06-20-332-7867
adminisztrációs ügyekben: 06-20-468-5069

Hibabejelentés
close slider
[]
1 Step 1
Hibajelentés

Kérjük töltsd ki az alábbi adatlapot:

Hol található az ingatlan?

Város
Megye
Irányítószám
Utca / Házszám
Rendszer kiválasztása
Egyéb rendszer
Szolgáltatás kiválasztása
Elérhetőség
Cégnév / Név
Telefonszám
E-mail cím
Fájl feltöltése
Kép feltöltése (a hibáról)
Kérjük, hogy írja le részletesen a hibajelenséget
0 /
Previous
Next
Árajánlatkérés
close slider
[]
1 Step 1
Ajánlatkérés

Kérjük töltsd ki az alábbi adatlapot:

Hol található az ingatlan?

Város
Megye
Irányítószám
Utca / Házszám
Rendszer kiválasztása
Egyéb rendszer
Szolgáltatás kiválasztása
Elérhetőség
Cégnév / Név
Telefonszám
E-mail cím
Fájl feltöltése
Fájl feltöltése (alaprajz)
Kérjük, hogy írja le részletesen az elképzeléseit
0 /
Previous
Next