Riasztórendszer főbb meghibásodási lehetőségei

Mit tegyünk ha a riasztórendszerünk meghibásodik? Egyáltalán honnan tudjuk hogy a riasztó jól működik vagy hibát jelez?

A riasztórendszerek mindegyike úgy van kialakítva, hogy a felhasználó is be tudja azonosítani a hibát. Ezt az átadáskor kapott felhasználói könyvben részletesen leírják, mik azok a hibák amik előfordulhatnak egy riasztórendszer esetében.

Ilyen hibák lehetnek:

  • akkumulátor hiba,
  • dátum beállítás,
  • telefonvonal kapcsolat megszakadása,
  • hálózati feszültség kimaradása,
  • elem merülési hiba.
  • vezeték szakadás (állandó érzékelő jelzés)

Ezeket a hibákat a felhasználó a kezelő segítségével megtudja nézni, így tud segíteni a telepítőnek, hogy milyen hibát kell elhárítania. A hiba megoldását mindig bízza szakembere. A javítás megkezdéséhez fontos, hogy a szerelő tudja milyen riasztórendszert kell javítani, így a javítást célirányosan megtudjuk kezdeni. A riasztórendszer javítása egy előre egyeztetett időpont alapján történik az ügyféllel. A javítás megkezdése előtt megkérdezzük az ügyfelet, hogy milyen problémák voltak a riasztórendszerével és megkérjük, hogy készítse elő a központhoz tartozó mesterkódot és programozói kódot.

Javítás menete röviden:

  • Szemrevételezés, mechanikai tisztítás, portalanítás
  • A rendszer távfelügyeletre van kötve akkor a jelzéseket ideiglenesen letiltjuk, a hamis riasztások elkerülése érdekében.
  • A javítás során ellenőrizni kell a kiépített jelzőhálózat – folytonosságát – épségét .
  • Elsődleges és másodlagos – hálózati feszültség, akkumulátor feszültség – tápellátásának ellenőrzése.
  • Segéd tápegység(ek) ellenőrzése.
  • Riasztórendszer biztosítékainak ellenőrzése.
  • Akkumulátorok ellenőrzése, központban és a szirénában. A 4 évnél idősebb akkumulátorokat cserélni kell.
  • Érzékelők működőképességének ellenőrzése.
  • Bővítők ellenőrzése (ha van).
  • Kezelő(k) ellenőrzése (nyomógombok működőképességének ellenőrzése).
  • A javításnál sokszor felmerülő probléma, hogy a rendszert telepítő cég vagy szakember már nem elérhető. Ez azért fontos mert ő programozta fel a rendszert, így ő tudja az úgynevezett „programozói kódot” amivel hozzá tud férni a központ adatainak programozásához. Ez a kód nem azonos az un. mester (Master) kóddal.
  • Amennyiben a telepítő már nem elérhető és a kódot sem tudjuk meg, így a rendszert újra kell programozni. (Ha a programozói kódot lezárták akkor a központ memóriája nem törölhető és nem programozható a központ).
  • A központ programjának ellenőrzése, figyelembe véve az objektum védelmét.
  • A riasztórendszer javítása a riasztórendszer teljes karbantartási feladatait foglalja magában.
  • Próba riasztások és hibákkal ellenőrizzük a központ megfelelő működését.
  • Távfelügyelet értesítése a munka befejezéséről és egyidejűleg a jelzések ellenőrzése, hogy azokat a járőrszolgálat részére elküldte-e a központ.

Tartalom megosztása:

Hibabejelentés
close slider
[]
1 Step 1
Hibajelentés

Kérjük töltsd ki az alábbi adatlapot:

Hol található az ingatlan?

Város
Megye
Irányítószám
Utca / Házszám
Rendszer kiválasztása
Egyéb rendszer
Szolgáltatás kiválasztása
Elérhetőség
Cégnév / Név
Telefonszám
E-mail cím
Fájl feltöltése
Kép feltöltése (a hibáról)
Kérjük, hogy írja le részletesen a hibajelenséget
0 /
Previous
Next
Árajánlatkérés
close slider
[]
1 Step 1
Ajánlatkérés

Kérjük töltsd ki az alábbi adatlapot:

Hol található az ingatlan?

Város
Megye
Irányítószám
Utca / Házszám
Rendszer kiválasztása
Egyéb rendszer
Szolgáltatás kiválasztása
Elérhetőség
Cégnév / Név
Telefonszám
E-mail cím
Fájl feltöltése
Fájl feltöltése (alaprajz)
Kérjük, hogy írja le részletesen az elképzeléseit
0 /
Previous
Next