Gondolatok beléptetőrendszer tervezéséhez

A beléptető rendszer feladata, hogy felügyelje, és/vagy naplózza az objektumon belüli mozgásokat. Ez leggyakrabban személy, illetve járműmozgást jelent.

A legegyszerűbb beléptetőre egy példa az ingyenes mélygarázsokban lévő számláló, ami egy egyszerű fotocella segítségével számolja a be/ki hajtó járműveket, és ha eléri a beállított értéket, lezárja a bejárati sorompót.

Ennél gyakoribb feladat, hogy a belépés, behajtás, csak azonosítás, és a megfelelő jogosultsági szint megléte esetén legyen lehetséges. Ebben az esetben természetesen szükség van valamilyen beléptető által vezérelt mechanikai akadályra, ami az illetéktelen bejutást meggátolja. Ez járművek esetén lehet sorompó, kapu, rámpa, aszfaltsíkból kiemelkedő akadály (tankcsapda), személyek esetén, ajtó, forgóvilla, forgókapu, kétajtós zsilip, stb.

Olyan objektumokban, ahol jelentős ügyfél/vásárló mozgás van, és vannak olyan idegenektől elzárandó területek, például raktár, irodák, technikai helyiségek, stb. ahová a dolgozók gyakran belépnek, elképzelhetetlen az élet beléptetők nélkül. Könnyen belátható, hogy 10 ajtó és 20 dolgozó esetében a hagyományos kulccsal zárt ajtók, amellett, hogy nehezítik a dolgozók mozgását, jelentős fenntartási költséget is jelentenek a zárak, kulcsok kopása, és a gyakori kulcselhagyás miatti komplett zár és kulcscserék miatt. És ezek a költségek a zárak/kulcsok számának növekedésével hatványozottan nőnek. Beléptető rendszer alkalmazása esetén az ajtók, belépési pontok, dolgozók számától függetlenül, ha egy kártya eltűnik, vagy dolgozó kilép, fél perc alatt az összes ajtón letiltható a kártya, vagy a dolgozó kódja. A letiltáshoz hasonlóan egyszerű a különböző jogosultságok kezelése.(Ki hova, és mikor mehet be) A raktárba csak a raktáros mehet be, de ő is csak munkaidőben. De ennél bonyolultabb szabályok is alkalmazhatók. olvaso_150Megadható például, hogy egy üres irodába, csak a használója léphet be, de ha már bent van, a rendszer beengedi a többi dolgozót is. Nagy értékek védelme érdekében megadható, hogy a védett térbe csak két dolgozó léphet be egyszerre, és ki is csak együtt engedi őket a rendszer. Ha be/ki járatoknál van beléptető, azok adatait, eseményeit egyszerűen fel lehet használni munkaidőnyilvántartásra, vagy egyszerű jelenlét jelzésre is. ( Így a portás/diszpécser/főnök mindig tudja hogy ki van bent az objektumban, illetve nagyobb terület, több belépési pont esetén a pontos tartózkodási helye is lekérhető. ) A nyomonkövetés hasznos lehet vendégkártyák használata esetén is, így a biztonsági szolgálat ellenőrizheti, hogy tényleg oda tart-e a vendég, ahova engedélyt kapott. De a vendégkártya kiadásakor megadható a látogatás célja is, tehát szándékosan se tud a vendég eltévedni, mivel a kártyája csak a neki kijelölt útvonalon nyitja az ajtókat.

A parkolóhely számláló példa is megoldható beléptetővel. A belépés csak azonosítás után lehetséges, ha a számláló is engedi. De a limit fel is osztható, például 20 céges(azonosított) jármű és 50 parkoló esetén a rendszer maximum 30 vendéget enged be, így a saját parkolók mindig szabadok lesznek.

Az egyszerűbb, és olcsóbb beléptetők csak önállóan, azaz offline módon képesek működni. Nincsenek kapcsolatban sem egymással, sem vezérlő számítógéppel, központtal, így minden ajtó/kapu vezérlőt egyesével kell programozni, működés közben a beállításoknak megfelelően fogják vezérelni az ajtókat. Egyes típusok már rendelkeznek eseménytárral, illetve pc-s programozási lehetőséggel, de ez helyi kapcsolatot igényel, tehát listaletöltéshez, illetve programozáshoz, a helyszínen kell pc-t, laptopot csatlakoztatni a vezérlőhöz. Olyan helyen érdemes alkalmazni, ahol kevés ajtó, kevés dolgozó van, ritkán kell a beállításokon változtatni, és nincs igény a mozgások naplózására. A vezérlők, dolgozók számának növekedésével a szükséges (helyi !) beállításokra, programozásra fordított idő is nő, tehát az eredetileg olcsóbb offline rendszer teljes ára (telepítés+fenntartás) akár már az első évben több lehet mint egy online rendszeré.

Az online rendszerekben alkalmazott vezérlők egy hálózatba vannak kapcsolva egymással és a rendszert vezérlő számítógéppel. Ennek több előnye is van.

A fenntartási költségek alacsonyan tarthatók, mindegy hogy 1 vagy 100 vezérlőnk van, egy kártya letiltása, vagy hozzáadása a rendszerhez pár kattintással elintézhető. Előre beállíthatóak ajtó csoportok, felhasználói jogosultsági szintek, így egy új kártyához nem kell minden szabályt újra létrehozni, majd leellenőrizni.

A hálózatos működésnek köszönhetően a vezérlők egymással is kommunikálhatnak, tehát bonyolultabb szabályok is alkalmazhatók. Például több bejárat/sorompó esetén is használható számláló. Bejáratok számától függetlenül, egy adatbázisban gyűlnek a munkaidőnyilvántartás adatai. Egyszerűen megvalósítható zsiliprendszeres beléptetés, azaz az egyik ajtó beenged a zsilipbe, a másik csak akkor nyílik, ha az első már bezárt. Alkalmazását indokolhatják biztonsági szempontok, (pl bankok, széfek) tisztasági szempontok, (pl. műtő, laboratórium) vagy egyszerűen a huzatmentes ajtónyitogatás igénye.

Természetesen az online vezérlők képesek önálló működésre is, tehát a szerver, vagy hálózat hibája esetén gond nélkül működnek tovább, hiszen a rájuk vonatkozó szabályokat saját memóriában tárolják. Ebből következik, hogy egy online vezérlő telepíthető hálózat nélkül is, így a későbbiekben bármikor bővíthető a rendszer további vezérlőkkel, szerverrel.

A beléptető rendszereknél is a legfontosabb a tervezés. Ahhoz, hogy ár/értékarányban megfelelő, és minden előzőleg megfogalmazott igényt kielégítő rendszer születhessen, elengedhetetlen a szakemberrel történő egyeztetés.

Tartalom megosztása:

Tisztelt Ügyfeleink!

Cégünk a jelenlegi járvány helyzetre tekintettel minden óvintézkedést megtett.

Ezen időszak alatt ügyeleti rendszerben fogunk elsősorban dolgozni. A helyszíni munkákat fokozott odafigyeléssel, megfelelő egyéni védőfelszereléssel és fokozott elővigyázatosság mellett folyamatosan ellátjuk.

Kérem ne vegyék udvariatlanságnak, ha kollégáink nem fognak kezet, illetve egyéb óvintézkedéseket is betartanak mindenki érdekében.

Az ügyeleti időszak alatt az irodában csak korlátozott ideig tartózkodunk kérdés vagy probléma esetén elektronikus úton a már ismert elérhetőségeken illetőleg az alábbi telefonszámon vagyunk elérhetők:

műszaki ügyekben: 06-20-332-7867
adminisztrációs ügyekben: 06-20-468-5069

Hibabejelentés
close slider
[]
1 Step 1
Hibajelentés

Kérjük töltsd ki az alábbi adatlapot:

Hol található az ingatlan?

Város
Megye
Irányítószám
Utca / Házszám
Rendszer kiválasztása
Egyéb rendszer
Szolgáltatás kiválasztása
Elérhetőség
Cégnév / Név
Telefonszám
E-mail cím
Fájl feltöltése
Kép feltöltése (a hibáról)
Kérjük, hogy írja le részletesen a hibajelenséget
0 /
Previous
Next
Árajánlatkérés
close slider
[]
1 Step 1
Ajánlatkérés

Kérjük töltsd ki az alábbi adatlapot:

Hol található az ingatlan?

Város
Megye
Irányítószám
Utca / Házszám
Rendszer kiválasztása
Egyéb rendszer
Szolgáltatás kiválasztása
Elérhetőség
Cégnév / Név
Telefonszám
E-mail cím
Fájl feltöltése
Fájl feltöltése (alaprajz)
Kérjük, hogy írja le részletesen az elképzeléseit
0 /
Previous
Next